Tuesday, August 18, 2009

belajar


venue: coffee house sebuah hotel yang terkenal
time: breakfast
situasi: coffee house penuh ramai orang *aku sedang melantak*

aku: *hm..nak mkn apa lagi eh lepas ni?*
pelayan: are you ok?"
aku *wat muka pelik sbb tetiba tnya aku ok ke tak*
pelayan: are you ok? *sambil menghulurkan tangan mcm nak angkat pinggan aku*
aku: ohh..it's ok...i'm not done yet...*cakap dengan penuh gaya dgn harapan dia faham la*
pelayan pun blah...tapi aku terfikir lepas tu apa yang dia cuba nak ckp sbnrnya...

moral of the story:
1. sila belajar menggunakan bahasa dgn betul (tak kesah la apa bahasa pon)
2. etika yang betol dalam melayan pelanggan (sah2 mulut aku sedang mengunyah dan pinggan aku yang kosong tu sebagai lapik kot2 makanan terjatuh masa aku menyuap tu)




ps: pelayan harus sentiasa senyum.....

0 peeps celoteh: